VW Tiguan R-Line 1.6TDI 115PS

VW Tiguan R-Line 1.6TDI 115PS

Ασφάλτινο

Ακόμα και αν έχει εκτός δρόμου ικανότητες αυτό το αυτοκίνητο, ειδικά στην συγκεκριμένη έκδοση με τις φαρδιές ποδιές και τις πανέμορφες ζάντες των 19in, δεν θα το μάθουμε ποτέ. Εγώ τουλάχιστον δεν πάτησα ούτε χαλίκι, γιατί δεν ήθελα να το λερώσω. Πάντα οι εκδόσεις με τα σπορ πακέτα εμφάνισης είναι πιο όμορφες από τις απλές, αλλά αυτή τη φορά νομίζω ότι η διαφορά είναι τρομερή. Όχι ότι είναι άσχημο αυτοκίνητο το Tiguan στις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά το R-Line πραγματικά τα σπάει. Δεν περνάει απαρατήρητο από πουθενά και αυτό πιστεύω ότι συμβαίνει γιατί δείχνει σπορ, στιβαρό και συμπαγές, χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής. Αυτό σημαίνει ότι αρέσει και σε αυτούς που θέλουν το αυτοκίνητό τους να έχει κάποιου είδους bodykit, αλλά και σε αυτούς που δεν θέλουν και αυτό είναι ένας καλός λόγος να δώσουμε συγχαρητήρια στο σχεδιαστήριο της VW. Φυσικά αυτή η εμφάνιση έχει και το ανάλογο αποτέλεσμα στην άσφαλτο, όπου, με τις μεγάλες ζάντες και τις ανάλογες ρυθμίσεις στο πλαίσιο, το TiguanR-Line συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα. Στο χώμα, το αποτέλεσμα θα είναι βέβαια αντιστρόφως ανάλογο, αλλά whocares, κανένας δεν θα το αγοράσει γι’ αυτό. Για το χώμα, μία από τις άλλες εκδόσεις που θα είναι ψηλότερη, με μικρότερους τροχούς και τετρακίνηση 4Motion θα είναι καλύτερη επιλογή.Από πλευράς κινητήρα, ο γνωστός ροπάτος 1,6ltTDI με τα 115Ps και τα 28,5kgm ροπής μπορούμε να πούμε ότι, ενώ τα πηγαίνει πολύ καλά στα μικρότερα μοντέλα του Group, εδώ τα βρίσκει λίγο σκούρα. Βλέπετε τα 1.550kg του Tiguan και οι τροχοί των 19in με τα 255/45 ελαστικά δεν του αφήνουν και πολλά περιθώρια. Δεν θα προβληματίσει, δεν θα παραπονεθεί, αλλά δεν μπορεί να δώσει το ρυθμό που ταιριάζει στο επιβλητικό SUV. Σίγουρα θα είναι καλύτερο με τον 1,4ltTSI των 150Ps (€31.600) και ακόμα πιο σίγουρα με τον 2ltTDΙ (€35.650) που έχει επίσης 150Ps, αλλά περισσότερη ροπή. Το πόσο οριακός είναι ο 1,6lt, φαίνεται και από την κατανάλωση, που είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει από αυτόν στα 7,2lt/100km, αν και μπορούμε να πούμε ότι, λόγω του καλού πλαισίου και της σπορ αίσθησης, υπάρχει και η προδιάθεση να τον ζορίζεις.

 

Καλοφτιαγμένο και σπορτίφ

Γενικά πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, που δεν είναι φτηνό και ούτε θα μπορούσε να είναι, γιατί και καλή ποιότητα υπάρχει, όπου και να κοιτάξεις, αλλά και ο εξοπλισμός του είναι πλήρης. Διαθέτει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, συρόμενο πίσω κάθισμα, τραπεζάκι στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων σαν αεροπλάνο και είναι εξοπλισμένο με όλα τα μοντέρνα καλούδια της εποχής, όπως επτά αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0in, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και πολλά ακόμα. Το μόνο που θα θέλαμε ακόμα ήταν λίγο πιο σπορ καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη, εφόσον μιλάμε για έκδοση R-Line. Ο χώρος αποσκευών -αναλογικά με το μήκος (4.486mm)- δεν εντυπωσιάζει με τα 420lt της χωρητικότητας, αλλά είναι τετράγωνος και, υπό κανονικές συνθήκες και απαιτήσεις, επαρκής για μία οικογένεια. Αν θα έπρεπε να αναφέρουμε κάτι αρνητικό, αυτό θα ήταν η τιμή του, που είναι λίγο τσιμπημένη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κυρίως τον εσωτερικό από το Group, έναν ανταγωνισμό όμως τον οποίο τουλάχιστον από πλευράς εμφάνισης τον αφήνει πολύ πίσω. Επίσης, κάτι που δεν συνάδει με το χαρακτήρα της έκδοσης R-Line είναι το πολύ αυστηρό ESP, το οποίο είναι περισσότερο παρεμβατικό απ’ όσο θα άρμοζε, τουλάχιστον γι’ αυτήν την καρότσα, με αυτή τη ρύθμιση ανάρτησης. Φυσικά πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, και μάλιστα SUV, απλώς είναι τόσο καλό στο δρόμο που νιώθεις ότι αδικείται από την τόση «αστυνόμευση». Τέλος, το TiguanR-Line είναι ένα αυτοκίνητο που όσα και να γράψει κανείς είναι κάπως περιττά, γιατί κατά βάθος όλοι ξέρουμε ότι η τελική απόφαση για την αγορά του θα καθοριστεί από την εντυπωσιακή του εμφάνιση και το όνομα που το ακολουθεί, οπότε να μην σας κουράζουμε άλλο...

 

+

Το κοστούμι R-Line το κάνει πανέμορφο

Ποιότητα εσωτερικού

Χώροι

Συγκρατημένη κατανάλωση

-

Τιμή

Ποιότητα κύλισης

Επιδόσεις

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης
VW Tiguan 1.6TDI 115PS (Advance): €27.700

Τιμή έκδοσης δοκιμής VW Tiguan 1.6TDI 115PS (R-Line): €31.800

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 79,5mm x 80,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 16,2:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης

Βάρος (kg): 1.550

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8J x 19in

Ελαστικά: 255/45 R19

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):115 PS/2.900-4.000rpm,

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 28,5 kgm/1.700-2.900 rpm

0-100km/h (sec): 10,9

Τελική Ταχύτητα (km/h): 185

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 125

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 4,8

Δοκιμής (lt/100km): 7,2

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 4,97

0-80 7,72

0-100 11,18

0-120 15,98

0-140 22,56

0-160 31,23

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η SEC

50-80 3,42

80-110 6,11

 

KM/HSEC

80-110 6,31

100-140 12,37

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC @ ΚΜ/Η

18 2,97 @ 37,62

60 5,80 @ 65,86

100 7,78 @ 80,53

200 11,68 @ 101,32

400 17,94 @ 127,15

1000 32,68 @ 162,43

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Το νέο Ford Fiesta στην Ελλάδα από €18.514

Το νέο Ford Fiesta στην Ελλάδα από €18.514

Το ανανεωμένο supermini της Ford ξεκινάει την εμπορική του πορεία και στη χώρα μας, με τρεις κινητήρες βενζίνης και επτά επίπεδα εξοπλισμού.