Cargate καθαρισμός εισαγωγής και επισκευή κινητήρα σε group VW TSi/TFSi

Cargate καθαρισμός εισαγωγής και επισκευή κινητήρα σε group VW TSi/TFSi

Ο λόγος

Ένα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα των σύγχρονων κινητήρων είναι η αυξημένη κατανάλωση λιπαντικού. Αυτή προκύπτει από διάφορους λόγους που έχουν να κάνουν με τις απαιτήσεις σε χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων που «προστάζει» η εποχή μας, αλλά, ως γνωστόν, ουδέν καλό αμιγές κακού! Έτσι για να μην είναι ο κινητήρας «σφιχτός» και έχει αυξημένη κατανάλωση

έχει «δημιουργηθεί» πρόβλημα στην σχεδίαση των ελατηρίων εμβόλων. Ειδικότερα στους κινητήρες 1.8 και 2.0TSI, γενιάς EA888 Gen 1/Gen2 (ισχύει και για άλλους κινητήρες του Group, όμως στους συγκεκριμένους το πρόβλημα είναι πιο έντονο), το ελατήριο του λαδιού είναι πολύ λεπτό -αναλογικά με το λούκι και έχει μικρές οπές στις οποίες οι επικαθίσεις από το πολυκαιρισμένο λάδι φράζουν τους αγωγούς του, με αποτέλεσμα την αδυναμία του ελατηρίου να σκουπίσει όλο το λάδι από τον κύλινδρο. Το πλεόνασμα λαδιού που δεν απομακρύνεται από τα τοιχώματα του κυλίνδρου καίγεται στη φάση της καύσεως, με τα κατάλοιπα αυτής να μένουν πάνω στις βαλβίδες, στις κεφαλές των εμβόλων, αλλά και στην εισαγωγή μέσω των αναθυμιάσεων του στροφαλοθαλάμου. Όσο περνάει ο καιρός, το πρόβλημα αυτό χειροτερεύει και ο κινητήρας καίει συνεχώς μεγαλύτερη ποσότητα λιπαντικού που σε ακραίες συνθήκες μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 2lt ανά 1.000km. Η κατανάλωση λαδιού σε τέτοιο βαθμό προκαλεί έντονα φαινόμενα προανάφλεξης, τα οποία αργά ή γρήγορα θα οδηγήσουν σε εκτεταμένη φθορά ή ακόμα και καταστροφή των εμβόλων. Αν η κατανάλωση λαδιού υπερβαίνει τα 500-600ml/1.000km, τότε θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο ανοίγματος του κινητήρα για έλεγχο και πιθανή επισκευή κατά την οποία αντικαθίστανται τόσο τα έμβολα όσο και τα ελατήριάς τους. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι όσο πιο νωρίς αντιληφθείτε το πρόβλημα τόσο πιο οικονομική θα είναι η επισκευή του κινητήρα. Οι τιμές για μία τέτοια επισκευή μαζί με το κόστος των ανταλλακτικών και την εργασία ξεκινάνε από τα €1.800.

Άμεσος FTW

Οι εκτεταμένες επικαθίσεις, εκτός από τα ελατήρια εμβόλων, εμφανίζονται στους κινητήρες αυτούς λόγω της σχεδίασης του συστήματος ψεκασμού, αφού δεν υπάρχει μπεκ στον αυλό για να «ξεπλένει» τις βαλβίδες εισαγωγής και τις έδρες τους, με αποτέλεσμα τα ιζήματα άνθρακα -σε συνδυασμό με τις αναθυμιάσεις λαδιού- να σχηματίζουν με τον καιρό μία εκτεταμένη «καρβουνίλα» στην εισαγωγή και στις βαλβίδες, αλλά και στην εξαγωγή, όπου το καμένο λάδι δημιουργεί ιζήματα στο τούρμπο και στον καταλύτη, εμποδίζοντας την ελεύθερη ροή των καυσαερίων. Το σταδιακό αυτό «βούλωμα» μειώνει σημαντικά την απόδοση του κινητήρα, αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και των παραγόμενων ρύπων, προκαλεί αστάθεια και misfires στο ρελαντί και μπορεί να καταστρέψει ζωτικά εξαρτήματα του κινητήρα.

Η λύση

Στην Cargate, λόγω της μεγάλης ενασχόλησης με τις βελτιώσεις στους κινητήρες αυτούς για περισσότερα από 20 χρόνια, γνωρίζουν πολύ καλά αυτά, όπως και άλλα «θέματα» που έχουν να κάνουν με τους TFSI/TSI (όπως οι αστοχίες σε καδένες χρονισμού κ.λπ.), και μπορούν να προλάβουν το κακό (λέγοντας πολυδάπανη επισκευή), είτε με απλό καθαρισμό της κεφαλής, αν βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, εκτεταμένο καθαρισμό που απαιτεί το λύσιμο του κινητήρα και την κεφαλή στον πάγκο και τέλος την ολική επισκευή του κινητήρα που θα λύσει το πρόβλημα της κατανάλωσης λαδιού εντελώς. Η επιλογή βασίζεται στα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ο κινητήρας, αλλά και στην προηγούμενη συντήρησή του, καθώς αν τηρείται το πρόγραμμα για αλλαγές λαδιών στα 30.000km που ορίζει ο κατασκευαστής (αδύνατον για μία χώρα σαν την δική μας όπου τα αυτοκίνητα λειτουργούν αρκετά σε κίνηση και με υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος), τότε μπορεί ακόμα και πριν τα 100.000km ο κινητήρας να χρήζει επισκευής.

Info:

Cargate - Revo Greece

12ο χλμ Εθνικής Αθηνών-Θεσσαλονίκης

Μεταμόρφωση

Τηλ: 210 62 05 582

Website: www.cargate.gr

 

Αρθρογράφος

 

Τετραρότορο RX-7 στο δυναμόμετρο

Τετραρότορο RX-7 στο δυναμόμετρο

Δείτε πόσα άλογα έβγαλε το τετραρότορο Mazda RX-7 του Rob Dahm στο δυναμόετρο!