MINI F56 JCW 275wHp

MINI F56 JCW 275wHp

Τέλος εποχής

Με τις τιμές των νέων μοντέλων να έχουν ξεφύγει εντελώς, το MINI Cooper S, που έχει διατηρηθεί σχεδόν στα ίδια επίπεδα, έχει αρχίσει να μοιάζει με «ευκαιρία». Αυτή τη στιγμή κοστίζει καινούργιο 29.500 ευρώ και οι μικρότεροι, σε κυβικά, ανταγωνιστές του, όπως το Ford Fiesta ST και Hyundai i20N, βρίσκονται μόλις 2-3.000 ευρώ πιο κάτω. Αυτοκίνητα τα οποία σε εργοστασιακή μορφή μπορεί να είναι παραπλήσια με το Cooper S σε επιδόσεις, σε βελτιωμένη όμως... δεν το βλέπουν καν, γιατί το Mini φοράει τον δίλιτρο turbo της BMW, που με ένα πρώτο στάδιο απλά μεταμορφώνεται. Αυτό εδώ της δοκιμής είναι μάλιστα η πιο ισχυρή έκδοση John Cooper Works, πιο ακριβή μεν, αλλά καλύτερα εξοπλισμένη, που όμως για εμένα δεν αξίζει το επιπλέον κόστος (μιλάμε για +€10.000), αφού και το κανονικό Cooper S είναι εξαιρετικό. Με την επόμενη γενιά να ετοιμάζεται μέσα στο 2023, θα πρότεινα σε όποιον ενδιαφέρεται να μην την περιμένει, γιατί το πιθανότερο είναι να βγει σε «γρήγορη» έκδοση μόνο το ηλεκτρικό ή αν βγει και θερμικό, όπως το τωρινό, θα κοστίζει αρκετά περισσότερο. Πάντως η MINI έχει ανακοινώσει πως μετά το 2025 δεν θα έχει στη γκάμα της κινητήρες εσωτερικής καύσης, οπότε το λογικό είναι να μην ασχοληθούν με έκδοση Cooper S για τουλάχιστον 2 χρόνια.

Tuning on Easy Mode!

Στο δικό μας τώρα, αυτό εδώ του φίλου μας του Γιάννη, το οποίο είναι από τα πρώτα δίλιτρα F56 John Cooper Works και έχει το παλιό αυτόματο σασμάν, το εξατάχυτο, με μετατροπέα ροπής, κάτι όμως που δεν το εμποδίζει σε τίποτα, πέρα από τις ελάχιστα πιο αργές αλλαγές σε σχέση με το πιο νέο 7αρι διπλού συμπλέκτη. Είναι άνετο και ξεκούραστο στις καθημερινές μετακινήσεις και πολύ γρήγορο με το γκάζι στο πάτωμα. Αυτό που κάνει τα τελευταία Cooper S/JCW τόσο «απροβλημάτιστα» γρήγορα αυτοκίνητα είναι φυσικά ο δίλιτρος κινητήρας B48 της BMW, ο οποίος -σε εργοστασιακή μορφή- πραγματικά κοιμάται και είναι τόσο φιμωμένος από εξάτμιση και χαμηλή πίεση που πραγματικά αν βρείτε κάποιο μεταχειρισμένο σε εργοστασιακή μορφή, τότε ή το είχε γυναίκα ή κάποιος που απλά το πήρε για τον εξοπλισμό και δεν τον ενδιαφέρει η οδήγηση. Αυτό γιατί το Mini δεν «χαλάει» σαν σύνολο με την extra ιπποδύναμη, τουλάχιστον με αυτήν του πρώτου σταδίου, που δεν είναι μεν λίγη (+80-100Ps), αλλά φαντάζει λίγη όταν μπεις μέσα και το οδηγήσεις. Είναι τόσο καλοστημένο και πατάει τόσο σταθερά στο δρόμο που θα μπορούσε να βγαίνει έτσι και από το εργοστάσιο. Οι κάθετες κολώνες του παρμπρίζ σού επιτρέπουν να βλέπεις τέλεια τον δρόμο στις στροφές, χωρίς το κλασικό νεκρό σημείο που έχουν στις αριστερές παρατεταμένες τα περισσότερα αυτοκίνητα πια, ειδικά σε επαρχιακό δρόμο, που όταν θέλεις να πας γρήγορα, πρέπει να βλέπεις καλά στο αντίθετο ρεύμα για να πατάς την γραμμή. Κάθε φορά που οδηγώ κάποιο γρήγορο Mini, σκέφτομαι το ίδιο πράγμα... «τι ωραίο που θα ήταν αυτό το αυτοκίνητο τότε...», τότε που ξεκίναγα μόνος μου να πάω από την Αθήνα στην Ηγουμενίτσα, πριν φτιαχτεί η Ιόνια Οδός και που ήταν όλο το ταξίδι μετά την Κόρινθο μια ειδική διαδρομή. Διπλάσια ιπποδύναμη από το Punto GT που είχα, διπλάσιο κράτημα, διπλάσια ενεργητική ασφάλεια, διπλάσια οδηγική απόλαυση... όλα επί δύο. Φανταστικό αυτοκίνητο. Αυτό κάνει και ο Γιαννάκης τώρα με Mini του, αλλά αυτός πηγαίνει και έρχεται στην Καβάλα όπου σπουδάζει, σε πολύ καλύτερο δρόμο δηλαδή, όπου η δύναμη δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο, αλλά καλύτερα να περισσεύει παρά να μην φτάνει... Έτσι ακολούθησε την πατροπαράδοτη συνταγή του Φ.Π.Ε + cooler, όπως την λέμε, με τα οποία το Cooperακι έχει μεταμορφωθεί σε ένα πολύ δυνατότερο αυτοκίνητο, με 275wHp και σχεδόν 40kgm στους τροχούς. Του Γιάννη βέβαια ξεκίνησε τη ζωή του σαν JCW, με 231Ps αντί για 192Ps, με τις διαφορές στο μοτέρ να εντοπίζονται στα ενισχυμένα πιστόνια με συμπίεση 10,2:1 (11 στο Cooper S) και στο ψυγείο λαδιού που διαθέτει επιπλέον η έκδοση Works. Μια ολόσωμη εξάτμιση 76mm με downpipe, χωρίς καταλύτη και ένα τελικό από την GP Exhaust, σε συνδυασμό με ένα kit εισαγωγής με φιλτροχοάνη της Forge και τον αναπρογραμματισμό από την ACE Motorsport του Γρηγόρη Δημητριάδη και είναι έτοιμο. Βάζουμε και ένα μεγαλύτερο intercooler της Airtec Motorsport για να κρατάει τις θερμοκρασίες στην εισαγωγή χαμηλά και είναι έτοιμο. Σε μια βδομάδα, δηλαδή, από την μέρα που το αγοράζεις και με 2.500 ευρώ έχεις 300+Ps hot-hatch που πάει, στρίβει τρένο, φρενάρει, και είναι και πρώτη μούρη στα κορίτσια... γιατί όπως και να το κάνουμε, άλλο MINI Cooper Works, άλλο Hyundai i20... δεν πάει να είναι 500 άλογα και 100 γελάδια.

Κλασικό Mini

Τα 275wHp είναι αρκετά για να γράψει εξαιρετικούς για FWD αυτοκίνητο χρόνους, όπου φυσικά βοήθησαν και τα εκπληκτικά ολοκαίνουργια Michelin Pilot Sport 5, με 5,51sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και 13,51sec με ταχύτητα εξόδου 177,33km/h για τα 400m. Να σημειωθεί πάντως πως η μέτρηση είναι μόνο με οδηγό, τον Γιαννάκη, που είναι και αδύνατος, σε περίπτωση που κάποιος θέλει να κάνει συγκρίσεις με άλλα παρόμοια MINI, κάτι που έχω αναφέρει πολλές φορές πως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα γιατί και το ίδιο αυτοκίνητο να μετρήσεις Αύγουστο, Γενάρη, μέρα, νύχτα κτλ... διαφορετικούς χρόνους θα πάρεις. Ο Γιάννης το πήρε μεταχειρισμένο πρόσφατα και από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη είχε ήδη ένα λάθος και ένα σωστό πάνω του. Είχε την εκπληκτική ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση KW Variant3 (σωστό) και κάτι φαρδιές ζάντες της Team Dynamics, οι οποίες όταν το χαμηλώνεις και χρειάζεται να στρίψεις γρήγορα, βρίσκουν και καταστρέφουν τα λάστιχα, αλλά και το πλαστικό overfender από την μέσα μεριά του. Καταρχήν ποιος βγάζει γνήσια ζάντα JCW για να βάλει Team Dynamics που την φορούσαν οι Αγγλάρες στα Fiesta MK3 XR3 στο Coventry πριν 25 χρόνια; Από τότε έχω να τις δω. Και σαν να μην έφτανε αυτό, είναι και λάθος offset, λες και τις κέρδισε σε πανηγύρι. Χάλασαν το μπροστινό αριστερό λάστιχο, που είναι ακριβότερο από την ζάντα και το φτεράκι.

Κατά τα άλλα, στον δρόμο είναι φανταστικό, τουρμπίζει γρήγορα και δυνατά, κρατάει τη δύναμη μέχρι ψηλά και, όπως όλα τα Mini, έχει αυτό το τρομερά σταθερό πάτημα και την μοναδική αμεσότητα που ξέρουμε πλέον όλοι πως έχει αυτή η καρότσα, κάτι που, όπως είπα και πριν, με κάνει κάθε φορά που μπαίνω σε ένα από αυτά να γυρίζω σπίτι και να φτιάχνω ένα British Racing Green στο configurator της MINI. 35.000 ευρώ μου βγαίνει, όπως ακριβώς το θέλω... μετά μπαίνω στον λογαριασμό μου στην εθνική... και παραγγέλνω σουβλάκια με τζατζίκι σαν τον αείμνηστο Στάθη Ψάλτη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94,6mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,2:1
Ολόσωμη εξάτμιση GP Exhaust 76mm

Kit εισαγωγής της Forge

Intercooler της Airtec Motorsport

Πρόγραμμα της ACE Motorsport


ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Πλήρως ρυθμιζόμενη coilover KW Variant 3

ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Team Dynamics Pro Race 8J x 18in

Λάστιχα Michelin Pilot Sport 5 225/40

TUNED BY

Ace Motorsport

Ασκληπιού 4, Πειραιάς 185 45

Τηλ: 210 41 01 250

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA της ACE Motorsport

Μέγιστη ισχύς (whp/rpm): 275/5.206

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 39,5/2.967

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1+

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +30%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 3,17

0-80 4,27

0-100 5,51

0-120 6,90

0-140 8,88

0-160 11,08

0-180 13,98

0-200 17,39

ROLL ON

60-120 3,73

60-160 7,91

100-200 11,88

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M SEC @ KM/H

18 2,58 @ 48,77

60 4,77 @ 87,59

100 6,21 @ 111,32

200 9,04 @ 141,14

400 13,51 @ 177,33

 

Αρθρογράφος

 

Η BMW καταρρίπτει τους μύθους της ηλεκτροκίνησης

Η BMW καταρρίπτει τους μύθους της ηλεκτροκίνησης

H BMW καταρρίπτει, προκαταλήψεις που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα σε ένα video podcast με τίτλο «Electric Myths»