Παρουσίαση: Ford Mustang Mach-E GT 487Ps

Παρουσίαση: Ford Mustang Mach-E GT 487Ps

Έχουμε συνηθίσει τα ηλεκτρικά μοντέλα να αποτελούν εξαιρετικές εναλλακτικές για τις καθημερινές μας μετακινήσεις. Η Ford όμως, αποφάσισε ότι μπορεί να προσφέρει εναλλακτική ενός αυτοκινήτου επιδόσεων. Πήρε το ήδη εξαιρετικό Mustang Mach-E, το παρέδωσε στο τμήμα Ford Performance και το αποτέλεσμα είναι η κορυφαία έκδοση GT που συνδυάζει ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα κίνησης με εξαιρετικά υψηλή ισχύ, εκρηκτικές επιδόσεις και αυξημένη αυτονομία.

EV on steroids

Ναι αυτή εδώ δεν είναι μία απλή Mustang, είναι ένα καλογυμνασμένο ηλεκτρικό «άτι» που αντλεί ισχύ από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η απόδοση τους φτάνει τα 487Ps με την ροπή να αγγίζει την «θηριώδη» τιμή των 87,7kgm. Όλο το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι ειδικά σχεδιασμένο για να δεχθεί την μεγάλη συστοιχία μπαταριών -παρόμοια με αυτή που συναντάμε στις Extended Range εκδόσεις- όμως οι τεχνικοί της Ford συνειδητοποίησαν ότι μπορούσαν να βγάλουν λίγη επιπλέον ισχύ από το battery pack των 376 κελιών. Το νέο πρόγραμμα διαχείρισης έφερε μία μικρή αύξηση στη χωρητικότητα της Mustang Mach-E, φτάνοντας τις 91kWh. Η αλλαγή αυτή θα περάσει σε όλη τη γκάμα των ηλεκτρικών Mustang μέσα στους πρώτους μήνες του 2022. Η μέγιστη αυτονομία της Mustang Mach-E GT φτάνει τα 500km (στον κύκλο WLTP) και η φόρτιση με ταχυφορτιστή ισχύος 150kW απαιτεί μόλις 45min για να φτάσει το επίπεδο φόρτισης από το 10 στο 80%.

Παρουσίαση: Ford Mustang Mach-E GT 487Ps

Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 1 σχέσης. Η κατανομή της ροπής διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, αλλά και βάσει του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης. Στο προφίλ Whisper, όπου προτεραιότητα δίνεται στην άνετη, αθόρυβη και οικονομική οδήγηση, μεταφέρεται μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στον μπροστινό άξονα και αντίστοιχα στα προφίλ Active και Untamed αυξάνεται προοδευτικά η κατανομή που φτάνει στους πίσω τροχούς.

Untamed spirit

Εκτός από το πρόγραμμα Untamed η Mach-E GT έχει ένα επιπλέον προφίλ, το “Untamed Plus”. Το προφίλ αυτό εξελίχθηκε για να βελτιστοποιήσει την απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων, την κατανομή της ροπής σε κάθε άξονα, αλλά και την παρεμβατικότητα του ESP για οδήγηση σε πίστα. Φυσικά ελάχιστοι ιδιοκτήτες Mustang Mach-E GT θα περάσουν την είσοδο κάποιας πίστας, όμως η Mach-E GT, με τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά P Zero PZ4 της Pirelli, ξεπερνάει σε μέγιστη πλευρική επιτάχυνση ακόμα και την Mustang Coupe 5.0 GT.

Η Mustang Mach-E είναι σίγουρα ένα σύνολο που σε προκαλεί να την κοιτάξεις. Η έκδοση GT, όμως, είναι σαφώς πιο δυναμική, με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη μεγάλη μπροστινή μάσκα, που πλέον διαθέτει σκούρα απόχρωση και το μειωμένο ύψος της ανάρτησης κατά 10mm. Τα τεράστια φρένα διαμέτρου 385mm, με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo γεμίζουν τις μπροστινές ζάντες των 20in, ενώ πίσω συναντάμε δίσκους 316mm.

Παρουσίαση: Ford Mustang Mach-E GT 487Ps

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη από τη δοκιμή μας με την τετρακίνητη έκδοση των 351Ps, όμως η κορυφαία έκδοση GT διαθέτει νέα καθίσματα που σχεδίασε το τμήμα Ford Performance που διαθέτουν αυξημένη πλευρική στήριξη, συγκρατούν σωστά το σώμα και αποδεικνύονται πολύ άνετα ακόμα και μετά από αρκετές ώρες παραμονής στην φιλόξενη και hi-tech καμπίνα. Η κάθετη HD οθόνη αφής με την πληθωρική διάσταση των 15,5in πλαισιώνεται από νέες επενδύσεις σε γκρι χρώμα με συνδυασμό δέρματος-alcantara, καθώς και επιπλέον ενθέσεις αλουμινίου. Το κεντρικό υποβραχιόνιο με το λογότυπο GT είναι μία όμορφη λεπτομέρεια που υπενθυμίζει ότι δεν οδηγείς κάποια «τυχαία» Mustang Mach-E.

Different Breed

Η Ford Mustang Mach-E GT προσφέρει μία διαφορετική, άκρως ενθουσιώδη εμπειρία οδήγησης. Κάθε γενναία πίεση του δεξιού πεντάλ μεταφράζεται σε ξέφρενη αίσθηση επιτάχυνσης. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης εκτοξεύουν το βαρύ αμάξωμα των 2,3 τόνων στα πρώτα 100km/h σε μόλις 3,7sec, χρόνο που εξασφαλίζει το άτυπο ρεκόρ του ταχύτερου σε επιτάχυνση ευρωπαϊκού μοντέλου της Ford. Ο ρυθμός επιτάχυνσης συνεχίζεται πραγματικά αμείωτος μέχρι και τα 140km/h, σημείο από το οποίο η Mach-E GT μειώνει ελάχιστα τον ρυθμό επιτάχυνσης για τη διατήρηση του επίπεδου φόρτισης της μπαταρίας. Πάντως αν επιμένεις στο γκάζι, δεν θα αργήσεις καθόλου να δεις τα 200km/h της -ηλεκτρονικά περιορισμένης- τελικής ταχύτητας σε 15,1-15,2sec.

Παρά την υψηλή ισχύ και την εκρηκτική επιτάχυνση, η Mach-E GT είναι πολύ φιλική, με το ταχύτατο ESP να τιθασεύει τις «ατασθαλίες» του οδηγού και το σύστημα τετρακίνησης να δουλεύει κυριολεκτικά υπερωρίες. Το βάρος των 2.273kg είναι φυσικά αισθητό, όμως οι μηχανικοί της Ford έχουν περάσει αμέτρητες ώρες στο κέντρο εξέλιξης Lommel proving ground για να ρυθμίσουν ιδανικά την ανάρτηση και την οδηγική συμπεριφορά της Mach-E GT.

Παρουσίαση: Ford Mustang Mach-E GT 487Ps

Χρησιμοποιεί σκληρότερα ελατήρια κατά 10%, ενώ το τρίτης γενιάς σύστημα ανάρτησης, MagneRide, διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ με νέα και ισχυρότερα πηνία, νέες βαλβίδες, καθώς και υγρό με διαφορετικό ιξώδες, παρέχοντας σημαντικά ταχύτερες εναλλαγές στην απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Η διαχείριση του βάρους είναι εξαιρετική με τα αμορτισέρ να μην επιτρέπουν το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις στροφές. Το συνολικό setup του στησίματος είναι αρκετά σφιχτό, κάτι που απαιτεί καλό οδόστρωμα για να δείξει τις πραγματικές αρετές της ανάρτησης.

Το τιμόνι έχει άμεση απόκριση και καλή αίσθηση, χωρίς ωστόσο να φτάνει τα κορυφαία γρήγορα μοντέλα της Ford. Επιπρόσθετα η λειτουργία torque vectoring φρενάρει απαλά τόσο τους μπροστά όσο και τους πίσω τροχούς, βελτιώνοντας την είσοδο στις στροφές με την τετρακίνηση να επιτρέπει πάντα ένα μικρό και ευχάριστο «άνοιγμα» της ουράς.

Το καλύτερο προφίλ της Mustang Mach-E GT είναι σίγουρα το Untamed όπου αποδίδει το μέγιστο της ισχύος, με εξαιρετική απόκριση, διασκεδαστική και πάντα προβλέψιμη οδηγική συμπεριφορά. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να στηριχθείς στα πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που εξασφαλίζουν τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης και τα πολύ δυνατά φρένα της Brembo.

H Mustang Mach-E GT είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία με την τιμή της να ξεκινάει από τα 79.980 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός και πίσω

 

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 88kWh ωφέλιμα (91kWH για τα MY22)

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 385x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με διπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 9Jx20in

Ελαστικά: Pirelli P Zero PZ4 245/45

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 487

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 87,7

0-100km/h (sec): 3,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 200 (Ηλ. περιορισμένη)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 17,6kWh/100km (WLTP)

AYTONOMIA

Ονομαστική (km): 500 (WLTP)

 

Αρθρογράφος

 

Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120Ps

Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120Ps

Η Hyundai κάνει μια δυναμική αντεπίθεση σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες και εννοείται ότι δεν θα έμενε έξω από το παιχνίδι των Crossovers. Το νέο Kona α...