Renault Clio 1.5 DCi 90Ps

Renault Clio 1.5 DCi 90Ps

Πόλος έλξης

Το νέο Clio το οδηγήσαμε πριν μερικούς μήνες στην έκδοση με τον super-downsized κινητήρα TCe 0,9lt και μας είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις. Σημαντικά μεγαλύτερο, καλύτερα εξοπλισμένο και με πιο αποδοτικούς κινητήρες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Clio κοιτάει στα μάτια την σκληρή κατηγορία των supermini. Όμως με τον 1.5DCi τα κάνει όλα καλύτερα. Ναι μπορεί τα τελευταία 2 χρόνια να έχουμε γίνει ολίγον diesel-frenzy όμως ειδικά για τον μικρό 1.500άρη της Renault αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο.   

Μπορεί να έχασε μερικά άλογα από την απερχόμενη γενιά όμως ο νέος K9K είναι πιο πολιτισμένος και ακόμα πιο οικονομικόςΟ κινητήρας Κ9Κ 608 DCi (diesel Common-rail injection) αποτελεί εξέλιξη του K-Type από τις προηγούμενες γενιές του Clio. Διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική με διάμετρο 76mm και διαδρομή 80,5mm, κυβισμό 1.461cc και μαντεμένιο μπλοκ με αλουμινένια κεφαλή. Η σχέση συμπίεσης φτάνει το 15,5:1 ενώ η τουρμπίνα της Borg Warner είναι μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργεί με πίεση υπερπλήρωσης 1,2bar.

Το σύστημα τροφοδοσίας υιοθετεί πιεζοηλεκτρικά μπεκ άμεσου ψεκασμού common rail με πίεση 1.600bar. Μάλιστα στην τελευταία γενιά του DCi ο ψεκασμός γίνεται σε δυο φάσεις με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης κατά 15%. Η μέγιστη δύναμη -παραδόξως- μειώθηκε λίγο σε σχέση με το Clio mk3 όμως αυτό έγινε προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι του (πληροί ήδη τις προδιαγραφές Euro6) και η κατανάλωση καυσίμου. Τα 90Ps μπορεί να μην ακούγονται πολλά όμως τι θα λέγατε για 22,4kgm ροπής από τις 1.750rpm? Καλό το 900άρη TCe που αποδίδει τα ίδια άλογα, δεν λέω αλλά εδώ μιλάμε για 8,6 περισσότερα kgm ροπής! Και με 90gr CO2 σας απαλλάσσει και από τα τέλη κυκλοφορίας!

Funky fresh

Το είδαμε για πρώτη φορά πριν ένα χρόνο όμως η εμφάνιση του Clio mk4 συνεχίζει να μας εντυπωσιάζει. Μυώδες και αθλητικό με προσεγμένες λεπτομέρειες είναι ένα αυτοκίνητο που σου αφήνει θετικές εντυπώσεις μόλις το αντικρίσεις. Το τεράστιο σήμα στην μάσκα, τα πρησμένα φτερά, οι κόκκινες φάσες πάνω από τα μαρσπιέ, και τα δυναμικά φώτα είναι μερικά από τα σχεδιαστικά highlights του πανέμορφου Clio που δεν θυμίζει σε τίποτα το αδιάφορο παρουσιαστικό της προηγούμενης γενιάς.

Μοντέρνα σχεδίαση και μέτρια πλαστικά συνθέτουν την εικόνα του νέου Clio. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλύτερη από ότι στην προηγούμενη γενιάΣτο εσωτερικό σε περιμένει ένας κόσμος μοντέρνος και τεχνολογικός. Χωρίς πολλά φρου-φρου και αρώματα στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει ένα… tablet 7in που σε καλωσορίζει στην ψηφιακή εποχή και έχει ως σκοπό να διευκολύνει την ζωή σου. Το σύστημα MediaNav (αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού) και ελέγχει το ηχοσύστημα, το trip computer, την σύνδεση τηλεφώνου μέσω Bluetooth, και το σύστημα πλοήγησης που είναι standard στην έκδοση Dynamic. Μπορεί να μην έχει CD-player αλλά ποιος τα χρησιμοποιεί πλέον? USB και AUX φυσικά και έχει για να το φορτώσεις με άπειρο υλικό MP3…

Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας με κυριαρχία των σκληρών πλαστικών όμως η συναρμογή είναι πολύ καλύτερη από ότι στο παρελθόν. Το ίδιο δεν μπορούμε να πούμε και για την εργονομία αφού η Γαλλική εταιρία σε κάθε γενιά μας εκπλήσσει με μία τουλάχιστον άβολη τοποθέτηση χειριστηρίου. Εδώ το χρυσό βατόμουρο πάει στο cruise control που το ενεργοποιείς από τον διακόπτη πίσω από τον επιλογέα και το ελέγχεις από το τιμόνι! Τουλάχιστον οι -funky- κόκκινες επενδύσεις σου φτιάχνουν την διάθεση ενώ οι χώροι είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία.

DCi 4 the win

Πίσω από το τιμόνι του νέου Clio, νιώθεις άνετα αφού η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Τα χωνευτά οβάλ όργανα με το ψηφιακό ταχύμετρο είναι μοντέρνα και σε προδιαθέτουν για σβέλτη οδήγηση. Εδώ ο νέος 1.5 DCi είναι σύμμαχος σου αφού μόλις η βελόνα περάσει τις 1.500rpm η ώθηση είναι συνεχής και μπορείς πολύ άνετα να αλλάζεις στις 2.500rpm χωρίς το μοτέρ να δυσανασχετεί πουθενά. Ο κινητήρας DCi του Clio εντυπωσιάζει όχι μόνο με τα νούμερα απόδοσης αλλά και με την ποιότητα λειτουργίας που δεν έχει σχέση με την τραχιά και υπερβολικά θορυβώδη λειτουργία αντίστοιχων μικρών πετρελαιοκινητήρων. Τα ονομαστικά 90Ps που αποδίδει και πολύ περισσότερο η ροπή των 22,4kgm προσδίδουν στο ελαφρύ Clio (1.075kg) αρκετά καλές επιδόσεις (0-100km/h σε 12,04 και 400άρι σε 18,17sec) ενώ το turbo lag είναι αισθητό μονάχα μέχρι τις 1.500rpm. Η απόδοση δεν έχει σκαλοπάτια και μόνο ο χαμηλός κόφτης στις 4.600rpm θα σου θυμίσει εσπευσμένα ότι οδηγάς diesel.

Το κιβώτιο έχασε (!) μια σχέση και πλέον είναι πεντάρι όμως είναι καλά κλιμακωμένο και βοηθάει στην διατήρηση χαμηλής κατανάλωσης που πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει τα 5,8lt. Ακόμα και με τις μετρήσεις η υψηλότερη τιμή που είδαμε ήταν 6,1lt/100km.

Όπως κάθε γενιά του Clio έτσι και η νεότερη δεν θα μπορούσε να μην συνδυάζει με ιδανικό τρόπο την άνεση με το πολύ καλό κράτημα στις στροφές. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή από ότι στο παρελθόν και έχει χάσει μέρος της άνεσης όμως έχει βελτιώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μικρού της Renault. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι αρκετά ελαφρύ σε αίσθηση και σου δίνει μέτρια πληροφόρηση για την θέση των τροχών. Τα περιθώρια πρόσφυσης από τα ελαστικά 195/55 με τις ζάντες των 16in είναι αρκετά υψηλά ενώ ο ανασχεδιασμένος ημιάκαμπτος άξονας έχει την τάση να ελαφρώνει το πίσω μέρος με μεταφορά βάρους όμως το μη απενεργοποιούμενο ESP δεν σε αφήνει να παίξεις και πολύ.

Με δυναμική σχεδίαση, ποιότητα κύλισης ανώτερης κατηγορίας, πλούσιο εξοπλισμό και έναν εξαιρετικό κινητήρα όπως ο DCi των 90Ps το νέο Clio με βασική τιμή €15.950 θα πρέπει να είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θα πρέπει να συμπεριλάβετε στην λίστα των επιλογών σας. Ακόμα και αν κοιτάτε για μικρομεσαίο…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.461cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  76mm x 80,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 15,5:1
  • Αμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων Borg Warner
  • Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο για κάθε μπουζί
  • Βάρος (kg): 1.110

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Ταμπούρα διαμέτρου 203mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,56:1

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 90/ 4.000
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 22,4/ 1.750
  • 0-100km/h (sec): 11,7
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 178 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6,5J x 15in
  • Ελαστικά: 195/55 R16

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

  • C02 (gr/km):       90

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  3,5
  • Δοκιμής (lt/100km):    5,9

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC  

0-60                   5,08
0-80                   8,12
0-100                 12,04
0-120                 17,63
0-140                  26,41

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               4,38
80-110              6,13                      

4η

KM/H             SEC

50-80               6,56
80-110             6,88
100-140           13,46

5η

KM/H             SEC

80-110            9,56
100-140          16,14

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,98     @        41,05
60        5,81     @        65,35
100      7,80     @        77,86
200      11,84   @        98,64
400      18,17   @        122,14

 

 

Αρθρογράφος

 

Νέο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία

Νέο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία

Η Ford ξεκίνησε τον επανασχεδιασμό του εργοστασίου συναρμολόγησης στο Niehl με σκοπό τη δημιουργία του Κέντρου Εξηλεκτρισμού στην Κολωνία.