Seat Ibiza Cupra 1.8TSI 260Ps

Seat Ibiza Cupra 1.8TSI 260Ps

Ο νέος είναι ωραίος

Η γενιά των Ibiza FR/Cupra με τον 20VT ακόμα και σήμερα γράφει χιλιόμετρα και ιστορία, δεν έχουμε και πολλά να πούμε. Υπάρχουν φανατικοί υποστηρικτές του συγκεκριμένου μοτέρ και δεν θα το αλλάξουν ποτέ. Λογικό, βέβαια, αφού δεν έχουν καταφέρει και λίγα οι Έλληνες βελτιωτές με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Η επόμενη γενιά των γρήγορων Ibiza με τον 1.4TSI μας άφησε μία πικρίλα. Προβλήματα αξιοπιστίας, μεγάλη κατανάλωση λαδιού και ένα αυτόματο κιβώτιο που δεν έκανε για hardcore μεταχείριση ή βελτίωση, εκτός κι αν ήσουν διατεθειμένος να βάλεις βαθειά το χέρι στην τσέπη. Το tuning potential των 1.4TSI απαιτούσε χρήμα, χρόνο και ψαγμένες λύσεις, αν ήθελες να φτάσεις ψηλά σε ιπποδύναμη. Το Ibiza Cupra αυτής της γενιάς αποτελεί τη χρυσή τομή κατά την άποψή μου. Ο 1.8TSI διαθέτει 7kgm ροπής και 12Ps περισσότερα από τον 1.4TSI, ενώ με κατανάλωση 7lt/100km, είναι αρκετά πιο οικονομικός, πράγμα που στις μέρες μας σίγουρα θα πρόσεχα, όταν θα προχωρούσα στην αγορά αυτοκινήτου. Τώρα για τους ανήσυχους, ο 1.8TSI, ανήκοντας στην οικογένεια EA888 Gen3, αντέχει αρκετά άλογα και με εργοστασιακά σωθικά, όπως έχουμε διαπιστώσει και σε άλλα μοντέλα του Group που τον χρησιμοποιούν. Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά setup για όλα τα πορτοφόλια. Τέλος, η τιμή αγοράς του είναι ιδιαίτερα δελεαστική γι’ αυτά που προσφέρει.

 

Θυμίζει facelift

Εξωτερικά, δεν διαφέρει και πολύ από την προηγούμενη γενιά. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι τα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω, η νέα σχεδίαση του μπροστινού προφυλακτήρα με τα προβολάκια και τις γρίλιες του και τέλος οι ζάντες. Η αλήθεια είναι ότι οι προηγούμενες γενιές ήταν πιο επιθετικές σχεδιαστικά, αυτό όμως είναι κάτι που αφορά την εμφάνιση και είναι καθαρά υποκειμενικό. Εξωτερικά, το Ibiza της R-TMG είναι εργοστασιακό εκτός από το τελικό της εξάτμισης Milltek, στο κέντρο του πίσω diffuser. Στο εσωτερικό, το μπαρόμετρο της Daemon είναι 52mm και έχει χωνευτεί στον αριστερό αεραγωγό του οδηγού, διαθέτει δύο φωτισμούς, κόκκινο και μπλε, ενώ κρατάει στη μνήμη του τη μέγιστη πίεση που σήκωσε το αυτοκίνητο μέχρι να το σβήσεις. Επιπλέον, μπορεί να λειτουργήσει και ως turbo timer.

By R-TMG

Το  Ibiza είναι εξ ΄ολοκλήρου βελτιωμένο από την R-TMG στη Θεσσαλονίκη. Είναι εξοπλισμένο με ό,τι διαθέτει ο κατάλογος της εταιρείας για το συγκεκριμένο μοντέλο, προϊόντα που κατασκευάζει στο δικό της μηχανουργείο, το οποίο διαθέτει μηχάνημα κοπής CNC, ακόμα και flow-bench. Η εισαγωγή αέρα είναι bolt on, το βαρελάκι είναι κατασκευασμένο από αυθεντικό carbon, ενώ στο εσωτερικό του υπάρχει ένα φίλτρο γάζας διπλού κώνου. Σε στοκ Gen3 Ibiza Cupra, το συγκεκριμένο φίλτρο έδωσε από +5Ps έως και +10Ps ανάλογα με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Η σκάστρα της R-TMG είναι κατασκευασμένη από billet αλουμίνιο, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση στο ελατήριο. Επίσης είναι και αυτή bolt on, με το solenoid της κατασκευασμένο στη Γερμανία. Για τη μετάδοση, ο χειροποίητος δίσκος της R-TMG έδειξε να αντέχει στην αυξημένη πίεση, αφού πραγματοποιήσαμε περισσότερες από επτά εκκινήσεις. Το νέο intercooler της εταιρείας διαχειρίζεται 70% περισσότερο αέρα από το εργοστασιακό, κρατώντας τη θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια των μετρήσεων. Ο κατάλογος της R-TMG κλείνει με τα φρένα, στα οποία έχουν τοποθετηθεί εμπρός τετραπίστονες δαγκάνες επίσης bolt on. Η εξάτμιση, προσωπική επιλογή του ιδιοκτήτη, είναι μία ολόσωμη Millteksport των 70mm με δύο μικρές «μπούκες». Η εργοστασιακή ECU Continental Simos 18, παρότι δύσκολη στο “ξεκλείδωμα”, προγραμματίστηκε  με εξαιρετικό αποτέλεσμα από τον Πέτρο Ταξόπουλο.

1st stage fighter

Βρίσκομαι σε μία αντίφαση. Απ’ τη μία το DSG ήταν απόλυτο, με γρήγορες αλλαγές, και άνετο στην οδήγηση, αλλά ζημιάρικο και αν τύχαινε και σου καθόταν η στραβή, η ζημιά ξεπέρναγε τα 1.500 ευρώ. Το χειροκίνητο το κάνει πιο fun to drive, αλλά, όπως είδαμε και στη φάση των μετρήσεων, θέλει ιδιαίτερη μεταχείριση για να πάρεις το βέλτιστο αποτέλεσμα. Από στάση, λοιπόν, για το 0-402m το Ibiza χρειάστηκε 14,24secμε 168km/h ταχύτητα εξόδου, με το συνολικό βάρος στις δοκιμές να φτάνει περίπου τα 1.500kg. Ο χρόνος αυτός πάντως μας δείχνει ότι το νέο Ibiza αντικρίζει κατάματα την προηγούμενη γενιά με το DSG. Λίγο πιο αναλυτικά, για το 0-60km/h είδαμε το V-BOX να σταματάει στα 3,57sec, για το 0-80km/h σε μόλις 4,81sec και για το 0-100km/h το χρονόμετρο σταμάτησε στα 6,06sec. Το νέο 18αρι μοτέρ έχει προσφέρει ροπή σε όλο το φάσμα στροφών και αυτό φαίνεται στις μετρήσεις με 3η σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο, αφού για το 30-70km/h σπατάλησε μόλις 2,49sec. Ναι, με 3η από τα 30km/h από τις 1.500rpm έχει ξυπνήσει για τα καλά ο κινητήρας. Για το 50-70km/h χρειάστηκε μόλις 1,37sec, γεγονός που δείχνει ότι το 18αρι μοτέρ έχει φοβερή ελαστικότητα. Από ρεπρίζ, για το 100-200km/h χρειάστηκε 15,66sec και εδώ τα πράγματα αλλάζουν. Η προηγούμενη γενιά Ibiza με DSG για την ίδια μέτρηση με την ίδια βελτίωση πρώτου σταδίου έπαιζε στα 14sec, ενώ στην προκειμένη το χειροκίνητο Ibiza κάνει τον ίδιο χρόνο με Scirocco 14αρι με DSG κιβώτιο. Επίσης σημαντικό κομμάτι, οι διαφορές στις μετρήσεις με το εργοστασιακό, αφού από ρεπρίζ, το Ibiza της R-TMG χρειάζεται 3secλιγότερα για το 100-200km/h. Σε αυτό το φάσμα των χιλιομέτρων τα 3 δευτερόλεπτα μεταφράζονται σε χαοτική διαφορά στο δρόμο.

Ο χρόνος θα δείξει

Θα στεναχωρήσει πολύ κόσμο και ακόμα είναι σε πρώιμο στάδιο. Οι περισσότεροι το ψάχνουν ακόμα. Το συγκεκριμένο Ibiza βελτιώνεται συνεχώς, δεδομένου ότι η R-TMG καθημερινά εξελίσσει και βελτιώνει τα προϊόντα της με γνώμονα το βέλτιστο και αξιόπιστο αποτέλεσμα. Δεν είναι μικρό επίτευγμα να αντικρίζει κατάματα την προηγούμενη γενιά Ibiza, με τον 1.4TSI και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Περιμένουμε λοιπόν με ανυπομονησία, να δοκιμάσουμε κάποιο 1.8TSI με μεγαλύτερο turbo. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5x84,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,6:1

R-TMG cold air intake

R-TMG intercooler

R-TMG σκάστρα

ECU remapping R-TMG

Milltek σύστημα εξαγωγής

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
R-TMG μονόδισκος συμπλέκτης

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC  

0-60                 3,57

0-80                 4,81

0-100               6,06

0-200               21,72

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

100      6,48     @        102,70

200      9,50     @        134,60

400      14,24   @        168,00

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

30-70               2,49

50-70               1,37

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
100-200           15,66

 

Tuned by
R-TMG Performance

 

Αρθρογράφος

 

Αμφίδρομος φορτιστής από την Renault

Αμφίδρομος φορτιστής από την Renault

Tο Renault Group και η CEA εξελίσσουν νέο ενσωματωμένο αμφίδρομο φορτιστή