VW Golf II GTI 1.8T 4x4 509Ps

VW Golf II GTI 1.8T 4x4 509Ps

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης άνοιξαν πολλές πόρτες στην εξέλιξη της κοινωνίας, ταυτόχρονα όμως έκλεισαν άλλες. Είναι πλέον σύνηθες να κρύβονται πολλοί πίσω από ένα πληκτρολόγιο και να σχολιάζουν ακατάπαυστα με ενοχλητικό τόνο, ενώ πολλές φορές δεν έχουν γνώση γι’ αυτό το οποίο σχολιάζουν. Έπρεπε να ρίξουμε φως στην υπόθεση κι έτσι επισκεφτήκαμε την Αμαλιάδα για να δοκιμάσουμε το Golf του Νίκου και να δούμε με τα ίδια μας τα μάτια τι συμβαίνει με το αυτοκίνητο αυτό, που έχει κυριολεκτικά αναστατώσει το Νομό Ηλείας και όχι μόνο... Ο Νίκος είχε δηλώσει δημόσια ότι είναι ανοιχτός σε οποιοδήποτε έλεγχο για το setup του, κλασσικά όμως κανείς δεν σηκώθηκε από την καρέκλα και το πληκτρολόγιό του και εκεί αναλάβαμε εμείς.

Golf GTI

To Golf δεν σχεδιάστηκε για να είναι γρήγορο, ήταν ένα συμβατικό αυτοκίνητο με οικονομική λειτουργία και χαμηλή τιμή, το αυτοκίνητο του μεροκαματιάρη ουσιαστικά. Η VW δεν είχε σκοπό να δημιουργήσει κάποια γρήγορη έκδοση του Golf, γιατί θεωρούσε ότι το αγοραστικό κοινό δεν θα ενδιαφερθεί, έκαναν όμως λάθος. Μέχρι την ημέρα που ο 1.6lt με τα 110ps μπήκε στην καρότσα του MkIGolfκαι οι πωλήσεις του ξεπέρασαν ακόμα και τα πιο αισιόδοξα σχέδια της VW. Με αυτήν την κίνηση, η Γερμανική εταιρεία άλλαξε την αγορά αυτοκινήτου, καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνειδητοποίησαν ότι το μικρόβιο της ταχύτητας βρίσκεται και στα χαμηλότερα -οικονομικά- επίπεδα της κοινωνίας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε, ότι όλες οι «γρήγορες» εκδόσεις αυτοκινήτων hatch-back, οφείλουν την ύπαρξη τους στο Golf GTI.

Αλητεία

Μ’ αυτήν τη λέξη χαρακτηρίσαμε το Golf, όταν το είδαμε από κοντά. Το στήσιμό του δείχνει εχθρικό. Όταν το κοιτάζεις από το πλάι, διακρίνεις στο πίσω μέρος την τετρακίνηση από S3, ενώ η απόληξη της εξάτμισης -με γωνία να κοιτά προς τα επάνω- στηρίζει το αλήτικο look. Το καπό είναι πολυεστερικό, με carbon αυτοκόλλητο και φουσκωμένο και οι βαμμένες πορτοκαλί ζάντες είναι Superleggera 16in από την OZ Racing. Ο προσανατολισμός του Golf είναι κοντράδικος, οπότε οποιαδήποτε επιλογή γέρνει προς τη γρήγορη επιτάχυνση! Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ohlins έχει χαμηλώσει την καρότσα και ταυτόχρονα το κέντρο βάρους για καλύτερη πρόσφυση. Εσωτερικά, το Golf του Νίκου ακολουθεί τον ίδιο χαρακτήρα, λιτή εμφάνιση, με οτιδήποτε μπορεί να προσθέτει περιττό βάρος, να βρίσκεται πλέον σε μια αποθήκη. Ο ήχος της εξάτμισης κατακλύζει την καμπίνα και σε βάζει στο κλίμα. Flat τιμόνι με κουμπί για τις δύσκολες στιγμές, όταν η κατάσταση είναι πολεμική. Η κονσόλα έχει τα απολύτως απαραίτητα όργανα ενημέρωσης για τον οδηγό και μόνο αυτά! Αεραγωγοί και έξτρα πλαστικά έχουν αφαιρεθεί! Στο πορτ-μπαγκάζ βρίσκεται η μπουκάλα του νίτρο και το χειροποίητο ντεπόζιτο καυσίμου. Είπαμε, είναι αλήτης! Στις πρόσφατες περιπέτειές του, ο Νίκος αμφισβητήθηκε έντονα όσον αφορά τα κιλά του αυτοκινήτου. Εμείς το ζυγίσαμε και η ζυγαριά έδειξε 1.180kg. Με τη στάθμη της βενζίνης στη μέση, με άδεια μπουκάλα και χωρίς οδηγό! Πάμε παρακάτω.

Under the hood

Ο Νίκος συνεχίζει να μας ανοίγει τα χαρτιά του κάτω από το καπό του Golf. Το μοτέρ είναι το γνωστό σε όλους 1.8lt 20vt του Group, με κωδικό AGU. OAGU διαθέτει φαρδύτερους -κατά 10mm- αυλούς στην εισαγωγή, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην αντοχή και στην αξιοπιστία της βελτίωσης. Τα πιστόνια είναι εργοστασιακά και φυσικά δεν είναι πρώτη φορά που δοκιμάζουμε βελτιωμένο 20VT με stock πιστόνια. Τα μοτέρ αυτά έχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια την αντοχή τους στη σκληρή χρήση. Οι μπιέλες είναι της Arrow, επίσης γνωστή λύση, ενώ τα μέταλλα των μπιελών είναι της Sputer. Οι εκκεντροφόροι είναι custom και σχεδιάστηκαν, με προφίλ που ζήτησε ο Νίκος αλλά φυσικά δεν μας αποκάλυψε. Εντάξει, να μην κρατήσει και κάτι για τον εαυτό του? Μην είστε και πλεονέκτες… Τέλος, το μπλοκ είναι εργοστασιακό, σφραγισμένο με βίδες της ARP. Αυτά στο μοτέρ! Γνωστές λύσεις χωρίς πολλά-πολλά! Το τούρμπο, που είναι υπεύθυνο για τα άλογα του Golf, είναι το GT3071R (όχι GTX που λένε οι κακές οι γλώσσες) της Garrett,με A/R εξαγωγής 0,82,ενώ 2 σκάστρες της Forge εκτονώνουν την πίεση του. Το turbo ψύχεται από ένα intercooler από EVOIX και το ψυγείο νερού προέρχεται από το CorradoVR6. Το Golf διαθέτει χειροποίητο ρεζερβουάρ, ενώ τα μπεκ είναι της Bosch,με παροχή 1.000cc/min. Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με σύστημα ψεκασμού νίτρο της NOS, που μπορεί να προσθέσει ως και 100Ps στο  Golf, ενώ το σύστημα ψεκασμού μεθανόλης της AEM προσθέτει ιπποδύναμη, ρίχνοντας σημαντικά τη θερμοκρασία εισαγωγής. Πολλές φορές έχουμε συναντήσει παρόμοια setup, αλλά σε καμία περίπτωση δεν φτάνουν τους χρόνους του Golf. Εδώ δυνατό χαρτί είναι ο ίδιος ο Νίκος. Άπειρες δοκιμές μέχρι την τελειοποίηση του αποτελέσματος και την επίτευξη των στόχων του. Αυτός είναι και ο τρόπος λειτουργίας του μαγαζιού του, του Underground Garage, στην πόλη της Αμαλιάδας! Στο μαγαζί του, ο Νίκος αναλαμβάνει και προγραμματισμό αυτοκινήτων εκτός από τα μηχανολογικά και φυσικά δεν υπήρχε άλλος να προγραμματίσει το δικό του Golf! Τον AEM Infinity 10 βρίσκουμε σαν stand-alone ECU στο Golf και -κάτω από τις διαταγές του Νίκου- το Golf απέδωσε 509,5Ps χωρίς τη χρήση νίτρο. Ο Infinity 10 της AEM διαθέτει πληθώρα επιλογών. Σημαντική επιλογή και το Flexethanolsensor, που μετράει το ποσοστό μεθανόλης και προσαρμόζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και το στόχο του αισθητήρα λ ανάλογα. Το Golf έχει γίνει τετρακίνητο με τη μετάδοση από το AudiS3 με Haldex. Ο εργοστασιακός δίσκος φυσικά και δεν ήταν αρκετός και αντικαταστάθηκε με έναν της Sachs Performance, που αντέχει τη δύναμη του Golf και τις γρήγορες flat αλλαγές. Το σασμάν είναι από VWTiguan 6 σχέσεων, με τις σχέσεις να είναι γαργαλημένες από τον Νίκο. Ο Νίκος το δουλεύει τέρμα! Φτάνει όμως με το spec list, ώρα να δούμε τους χρόνους του!

Buckle UP!

Κάθομαι στο κάθισμα του οδηγού και ξεκινάμε. Ωραία λεπτομέρεια το αναλογικό καντράν! Ώρα να βεβαιωθούμε ότι οι χρόνοι του είναι αληθείς! Φυσικά, πριν ξεκινήσουμε, απενεργοποιήσαμε το σύστημα νίτρο, το Golf κατηγορήθηκε ότι ψέκασε πρόσφατα σε μία δυνατή κόντρα, οπότε με ενδιέφερε να δω τι κάνει χωρίς τη χρήση του. Με 2 άτομα, το συνολικό βάρος του Golf φτάνει στα 1.300kg περίπου. Ξεκινώντας με 3η, το Golf χρειάστηκε για το 100-200 6,14sec, αθωώνοντας τον Νίκο στο λαϊκό δικαστήριο του Facebook. Το αυτοκίνητο κολλάει στο δρόμο και φεύγει σαν βέλος. Όλα λειτουργούν τέλεια, δεν κομπιάζει, δεν σπινιάρει, έχει ελάχιστο lag και απλώς ανεβάζει με ραγδαίο ρυθμό! Για τα 60-160km με 2η σχέση στο κιβώτιο χρειάστηκε 5,12sec και σκέφτεσαι ότι χαμηλά κάτι δε πάει καλά! Καμία σχέση! Απλά το σπινιάρισμα ήταν έντονο, μιας και η κατάσταση του οδοστρώματος ήταν κάκιστη! Όμως από στάση το Golf για τα 402m χρειάστηκε μόλις 11,61sec, σοβαρό νούμερο, χρησιμοποιώντας απλά λάστιχα δρόμου της Dunlop -σε μέτρια κατάσταση- με 18αρι στα 2,22sec με τετρακίνηση, ενώ με τα 205,52km/h έξοδο, αποδεικνύει για τους γνώστες ότι δεν έχει παραπάνω από τα άλογα που δηλώνει! Το Golf δείχνει τη δύναμή του και στο 60-200km από 2α με χρόνο 8,25sec, δύσκολος αντίπαλος σε αυτό το στάδιο βελτίωσης!

UndergroundGarage

Η αλήθεια είναι ακούστηκαν πολλά για το Golf του Νίκου! Ότι είναι παραπάνω άλογα από αυτά που δηλώνει…εμείς το μετρήσαμε σε δυναμόμετρο και δρόμο! Ότι είναι λιγότερα κιλά…το ζυγίσαμε και τσεκάραμε τα πάντα! Μηχανολογικά, το ψάξαμε εξονυχιστικά! Δεν κρύβει κάτι μαγικό που δεν έχουμε ξαναδεί σε βελτίωση Group VW 20VT, απλά είναι ψαγμένο, ρυθμισμένο στην εντέλεια και έχει ένα και μοναδικό σκοπό! Να τσακίζει τους αντιπάλους του είτε σε roll, είτε από στάση! H Underground Garage σας παραδίδει την έννοια του γρήγορου αυτοκινήτου. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.781cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  81mm x 86,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9:1
Garrett GT3071R

Forge σκάστρα x2

Arrow ενισχυμένες μπιέλες

Sputer μέταλλα μπιελών

ARP μπουζόνια

Custom εκκεντροφόροι

SRP κολάρα σιλικόνης

Bosch μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

ΑΕΜ Infinity 10

Flex methanol eraser

NOS σύστημα ψεκασμού νίτρο +100Ps

EVO IX intercooler

Corrado VR6 ψυγείο νερού

Custom ρεζερβουάρ καυσίμου

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs performance δίσκος συμπλέκτη

Haldex

Audi S3 τετρακίνηση


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Audi S3 αεριζόμενοι δίσκοι 312mm εμπρός, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Ohlins coilover kit

 

ΤΡΟΧΟΙ
OZ Superleggera ζάντες 7x16in

Dunlop Sport -9000 λάστιχα 225/40

TUNED BY:

Underground Garage Amaliada

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

 

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της ……

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm):

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm):

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCKCAR*

0-60                 2,23

0-80                 3,16

0-100               3,91    

0-120               5,13

0-140               6,19

0-160               7,33

0-180               8,74

0-200               11,00

 

*Μετρήσεις

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,22     @        59,69

60        4,08     @        104,20

100      5,33     @        124,80

200      7,78     @        166,95

400      11,61   @        205,52

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             2,74

60-160             5,12

60-200             8,25

100-200           6,14

 

Αρθρογράφος

 

Volvo XC60 Recharge T8 Polestar: Το απόλυτο XC60

Volvo XC60 Recharge T8 Polestar: Το απόλυτο XC60

Η Polestar βελτιώνει στα σημεία το Volvo XC60 για να αναδείξει τον sport εαυτό του.