Seat Ibiza VR6 Turbo AWD DSG 1.000+wHp

Seat Ibiza VR6 Turbo AWD DSG 1.000+wHp

Ο υπαίτιος του θηρίου είναι ο Δημήτρης Ντάφλος της Daflos Tuning Motorsport ή αλλιώς, για συντομία, DTM και έχει δώσει τον καλύτερό του εαυτό για να παίξει δυνατά στους αγώνες dragster από τα τέλη της χρονιάς. Το θηρίο που κάποτε ήταν ένα Seat Ibiza μόλις βγήκε από το συνεργείο με το καινούριο του setup και έκανε ένα πρώτο αναγνωριστικό πέρασμα από το δυναμόμετρο και στα καπάκια το βλέπετε στις σελίδες μας. Η ομάδα της DTM δούλευε χρόνια γι’ αυτό το project και δεν θέλει να αποκαλύψει ακόμα όλα τα στοιχεία, όπως την ακριβή του ιπποδύναμη, αντ' αυτού θέλει να δείξει τα δόντια του στο Dragstrip. Δεν μπορούσαμε όμως να περιμένουμε τόσους μήνες, μόλις τα λαγωνικά του Power Automotive Magazine μας ενημέρωσαν ότι βγήκε για την πρώτη του βόλτα, την επόμενη μέρα βρισκόμασταν μαζί με το Γιάννη Στάθη απ' έξω από το μαγαζί στη Μάνδρα...

Ένα ταπεινό Ibizάκι

Όλα ξεκίνησαν πριν πολλά χρόνια, όταν ο πατέρας του Δημήτρη αγόρασε ένα εντελώς καινούργιο Seat Ibiza 6K, εξοπλισμένο με τον 1.4 16V, που απέδιδε 101Ps, το οποίο μετά από ένα χρόνο το έκανε turbo στην Boulekos Dynamic και μετά από τέσσερα χρόνια το έδωσε στον Δημήτρη. Ο Δημήτρης είχε από τότε ορέξεις και μετά από λίγο διάστημα του έβαλε πάνω τον γνωστό 1.8 20VT και ξεκίνησε τα πειράματα. Μεγαλύτερα turbo, σφυρήλατα πιστόνια, τεράστια intercooler, μερικές ατυχίες δοκιμάζοντας τα όρια των μηχανικών μερών και πάει λέγοντας. Μέχρι που φτάσαμε στη σημερινή εποχή και είπε να κάνει κάτι ξεχωριστό. Το Ibiza έχει αλλάξει ολοκληρωτικά και είναι ένα πραγματικό κτήνος, με τρομερό απόθεμα δύναμης, με τετρακίνηση, με μεγαλύτερο κινητήρα και πολλά πράγματα ακόμα που θα τα δούμε αναλυτικά παρακάτω. Ο χρόνος που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί αυτό το project ήταν αρκετός, αλλά μιλάμε για κάτι πολύ extreme, που απαιτεί άπειρες ώρες ψαξίματος και δουλειάς για να γίνει σωστά. Υπάρχει ένα γνωμικό που λέει, όταν κάνεις κάτι, κάνε το σωστά και ο Δημήτρης αυτό το γνωμικό το ακολούθησε πιστά όσο καιρό ετοίμαζε το Ibiza του.

Όλα έξω!

Η μοίρα του Ibiza πλέον ήταν προδιαγεγραμμένη. Η ευθεία των dragstrip και μόνο, οπότε το αμάξωμα πέρασε από εξαντλητική δίαιτα. Πέραν όμως της δίαιτας, χρειάστηκε και κάποιες τροποποιήσεις στο πάτωμα, γιατί πλέον θα γινόταν τετρακίνητο και αυτό ήταν κάτι που η Seat δεν το είχε προβλέψει. Το πρώτο βήμα ήταν να αφαιρεθούν τα πάντα από το αμάξωμα, από τα φτερά και τα παράθυρα, μέχρι τις αναρτήσεις, τα καθίσματα, τον κινητήρα, όλα. Σκέτη λαμαρίνα δηλαδή. Το πάτωμα τροποποιήθηκε καταλλήλως για να περάσει ο κεντρικός άξονας που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά και για να φιλοξενήσει το πίσω διαφορικό. Στο εσωτερικό τοποθετήθηκε ένα roll-cage της Sparco, κατασκευάστηκε από πολυεστέρα ένα ταμπλό και πάνω του τοποθετήθηκαν στο κέντρο διακόπτες για την εκκίνηση του κινητήρα, ενώ στη θέση του πίνακα οργάνων μπήκε ένα tablet των 8in, το οποίο συνδέθηκε με τη μονάδα διαχείρισης και προβάλει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για τη λειτουργία του κινητήρα. Τα εργοστασιακά πετάλια αντικαταστάθηκαν με την πεταλιέρα της CompBrake, από την οποία αφαιρέθηκε το πετάλι του συμπλέκτη. Ο Δημήτρης πλέον κάθεται σε ένα bucket κάθισμα της Cobra, από τηνσειρά Monaco Pro, δένεται με ζώνες τεσσάρων σημείων της Sparco και κρατά στα χέρια του ένα τιμόνι της Turn One. Όλα τα τζάμια του αυτοκινήτου αντικαταστάθηκαν με plexiglass, ενώ οι επενδύσεις των θυρών είναι κατασκευασμένες από carbon. Εξωτερικά, τώρα, ξεχωρίζουν τα προκλητικά φουσκωμένα, πολυεστερικά φτερά τόσο εμπρός όσο και πίσω, ο custom μπροστινός προφυλακτήρας που έχει το κατάλληλο άνοιγμα για να παίρνει αέρα το intercooler, η custom αεροτομή στο πίσω μέρος και φυσικά το αλεξίπτωτο της Simpson Racing.

Τετρατερατοποίηση!

Ο Δημήτρης είχε πάρει την απόφαση να κάνει το Ibiza τετρακίνητο και ο καλύτερος δότης γι’ αυτή τη δουλειά είναι ένα Audi S3 8P. Από εκείνο το S3 πήρε όλο το σύστημα της μετάδοσης, δηλαδή το κιβώτιο DSG DQ250, τον κεντρικό άξονα, το Haldex και το πίσω διαφορικό. Τα ημιαξόνια όμως είναι custom και τα έχει φτιάξει κατά παραγγελία η Αξοτεχνική. Στο κιβώτιο αλλάχθηκαν τα δισκάκια του συμπλέκτη με τα αντίστοιχα της Dodson Motorsport και όλα πλέον πήραν τη θέση τους στο αμάξωμα, αφού χρησιμοποιήθηκαν custom βάσεις για να στηριχθούν σωστά στα σημεία που έπρεπε. Επόμενο βήμα, τώρα, είναι φυσικά ο κινητήρας.

Ποιος τετρακύλινδρος;

Ούτε 1.8T, ούτε καν 2.0TFSI δεν έφτανε για να καλύψει το project που είχε στο νου του ο Δημήτρης και έτσι είπε να βρει έναν κινητήρα που να έχει δύο περισσότερους κυλίνδρους. Και τι καλύτερο δηλαδή από τον κινητήρα του VW Golf R32; Μα, ο κινητήρας που έφτιαξε ο Δημήτρης! Χρησιμοποίησε το μπλοκ και την κυλινδροκεφαλή του κινητήρα από το R32, όμως έβαλε επάνω τον στρόφαλο από το Golf VR6 για να ρίξει τον κυβισμό στα 3.038cc. Όλες οι εργασίες που αφορούσαν τον κινητήρα έγιναν από το Ρεκτιφιέ ΟΤΕΜ. Εκεί τοποθετήθηκαν τα oversize -κατά 0,5mm- σφυρήλατα πιστόνια της JE Pistons, τα οποία συνδυάστηκαν με τις ενισχυμένες μπιέλες X-Beam της FCP Engineering που διαθέτουν κατεργασία shot peening για αύξηση της αντοχής τους. Τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών είναι της ACL και χρησιμοποιήθηκαν βίδες L19 της ARP. Ο Μιχάλης Κουρέτσος έφτιαξε μια ενισχυμένη πλάκα στροφάλου, η οποία πήρε και αυτή τη θέση της στο μπλοκ και σειρά τώρα είχε η κυλινδροκεφαλή. Αρχικά στην κυλινδροκεφαλή έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και αλλάχθηκε όλο το valvetrain με τα προϊόντα της Ferrea, δηλαδή βαλβίδες, ελατήρια, retainers, οδηγούς κτλ. Οι εκκεντροφόροι που χρησιμοποιήθηκαν είναι της Cat Cams, χωρίς όμως ο Δημήτρης να δίνει περισσότερα στοιχεία για τη διάρκεια και το βύθισμα, ας σταθούμε στο γεγονός ότι είναι ένα από τα τελευταία δύο στάδια, οκ; Ο κορμός και η κυλινδροκεφαλή δέθηκαν μεταξύ τους με βίδες της ARP και από εκεί και πέρα, ανέλαβε ο Δημήτρης. Κατασκεύασε καινούργιες ενισχυμένες και κατάλληλα τροποποιημένες βάσεις για να πατήσει ο κινητήρας στο μηχανοστάσιο του Ibiza, στο οποίο χρειάστηκε να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις για να χωρέσει ο αρκετά μεγαλύτερος σε μέγεθος κινητήρας, παρέα με όλα τα παρελκόμενά του. Όλη η μετόπη αφαιρέθηκε και κατασκευάστηκε ένα σωληνωτό πλαίσιο που πάνω της εδράζεται το ψυγείο νερού, το intercooler και φυσικά η μάσκα με τον προφυλακτήρα. Το σύστημα εξαγωγής είναι αρκετά λιτό και αποτελείται από έναν σωλήνα με διάμετρο 100mm, ο οποίος καταλήγει στο δεξί μέρος του καπό. Η πολλαπλή εξαγωγής, όπως και τα δύο screamer pipes, έχουν κατασκευαστεί από την Harris Exhaust. Επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής θα συναντήσουμε ένα, σεβαστών διαστάσεων και ντυμένο με την μονωτική κουβέρτα της Aeroflow, turbo της Garrett, με κωδικό GTX4202R, με φτερωτή συμπιεστή 76mm, στροβίλου 75mm και A/R εξαγωγής A/R 1.01, το οποίο διαθέτει παροχή μέχρι 1.120Ps. Στην άλλη άκρη των δύο screamer pipes, που και αυτά καταλήγουν σε δύο ανοίγματα του καπό, συναντάμε τα δύο external wastegate ΕΧ44 της GFB, τα οποία έχουν 44mm διάμετρο εμβόλου. Την ανακούφιση του κυκλώματος την έχει αναλάβει η βαρβάτη σκάστρα της TiAL με έμβολο 50mm, ενώ τον αέρα τον ψύχει ένα intercooler της Energie Racing Parts, το οποίο χρησιμοποιεί και τα αντίστοιχα κολάρα σιλικόνης.

Στα καύσιμα!

Συνεχίζουμε στην άλλη πλευρά της κυλινδροκεφαλής όπου η Harris Exhaust έχει κατασκευάσει και την πολλαπλή εισαγωγής και έχει χρησιμοποιηθεί η πεταλούδα γκαζιού 102mm από Corvette Z06. Κάπου εκεί φωλιάζει και η μπεκιέρα της CTS με τα έξι μπεκ της Fuel Injector Clinics που έχουν παροχή στα 2.000cc/min. Η πίεση του καυσίμου είναι έργο που έχει αναλάβει ο ρυθμιστής πίεσης της Aeromotive, ενώ την τροφοδοσία του κυκλώματος με καύσιμο την έχει αναλάβει μια αντλία της Fuelab η οποία επαρκεί για ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 1.300Ps. Το καύσιμο είναι αποθηκευμένο σε ένα ρεζερβουάρ που έχει τοποθετηθεί στο σημείο που κάποτε βρισκόταν ο χώρος αποσκευών και είναι κατασκευασμένο από την JAZ με την χωρητικότητά του να είναι στα 20lt. Πίσω από το intercooler έχει μπει ένα custom αλουμινένιο ψυγείο νερού που και αυτό χρησιμοποιεί κολάρα σιλικόνης της Energie Racing Parts, από τη γκάμα της οποίας προέρχεται και το δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού. Η μονάδα διαχείρισης που έχει αναλάβει τον συντονισμό όλων των παραπάνω είναι η Race της Maxx ECU που διαθέτει ταχύτατο επεξεργαστή Cortex M3 και όλες τις λειτουργίες που περιμένεις από μία τέτοια μονάδα (Anti-lag, Launch/Traction control, Built-in wideband, Shift-cut, έλεγχο μεταβλητού χρονισμού κ.α.).

Traction needed!

Από πλευράς δύναμης και μετάδοσης είμαστε τούμπανο, μένει λοιπόν το στήσιμο, τα φρένα και φυσικά, ένα από τα πλέον βασικά στοιχεία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για αγώνες dragster, η πρόσφυση! Η πρόσφυση είναι κάτι που ανέλαβαν τα μπαλόνια της Hoosier, σε διάσταση 26x9x15in και είναι κοινά τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω τροχούς, μην ξεχνάτε πως είναι τετρακίνητο το Ibiza πλέον, σωστά; Οι ζάντες που επιλέχθηκαν ανήκουν στη γκάμα της Japan Racing και έχουν διάσταση 8Jx15in και πίσω από αυτές θα συναντήσουμε φυσικά τα φρένα. Στους εμπρός τροχούς έχουν χρησιμοποιηθεί οι αεριζόμενοι δίσκοι και οι δαγκάνες ενός Golf IV GTI, σε διάσταση 288mm, ενώ πίσω οι αεριζόμενοι δίσκοι είναι από Mercedes-Benz C-Class. Τα τακάκια που επιλέχθηκαν είναι τα Ferodo DS2500 και ο Δημήτρης κατασκεύασε και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Τέλος, το πλήρες ρυθμιζόμενο coilover kit της Sachs Performance πήρε τη θέση του και ολοκληρώθηκαν όλες οι εργασίες στο Ibiza.

Τερατούργημα!

Ακόμα και σταματημένο και με σβηστό τον κινητήρα, το Ibiza του Δημήτρη και κατ’ επέκταση της Daflos Tuning Motorsport είναι άκρως εντυπωσιακό. Κάθεται χαμηλά και με τα φουσκωμένα του φτερά δείχνει και είναι απειλητικό. Η δουλειά που έχει γίνει στο σασί και στο μηχανοστάσιο είναι πραγματικά προσεγμένη και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα project του εξωτερικού. Εκεί που τα πράγματα αγριεύουν είναι όταν γυρίσει ο διακόπτης και ενεργοποιηθεί ο κινητήρας. Αμέσως καταλαβαίνεις ότι αυτό το κτήνος έχει δύναμη σε τεράστιες ποσότητες και ότι το μόνο που του χρειάζεται είναι μια καλή ευθεία με πρόσφυση για να δείξει τα μεγάλα του δόντια. Για την ώρα, το αυτοκίνητο φόρεσε έναν βασικό χάρτη και έδειξε σε δυναμόμετρο 1.050wHp, χωρίς να έχει εξαντλήσει τα όρια του turbo. Λίγο υπομονή και θα δούμε όλοι τι μπορεί να κάνει το τέρας που δημιούργησε η DTM. 

Η βελτίωση δεν σταματάει!

Σε ό,τι επίπεδο και να φτάσει κανείς ένα αυτοκίνητο, πάντα θα υπάρχει κάτι παραπάνω ως στόχος. Ειδικά όταν μιλάμε για τον μαγικό κόσμο των αγώνων dragster, όπου ο ανταγωνισμός είναι ζόρικος και όλα παίζονται στη λεπτομέρεια. Εκεί για να ξεχωρίσεις χρειάζεσαι σοβαρή δύναμη, πρόσφυση και αξιοπιστία, κάτι που το Ibiza, που έχει ετοιμάσει η Daflos Tuning Motorsport, δείχνει να τα έχει και σε αφθονία. Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι λίγη υπομονή, για να τρέξει σε κάποιον από τους επόμενους αγώνες Dragster και να μας δείξει τι μπορεί να κάνει. Και μόλις δει τι κάνει, είμαι σίγουρος ότι θα σηκώσει και πάλι τα μανίκια για να κάνει ακόμα καλύτερες επιδόσεις, γιατί έτσι πάνε αυτά, μην το ξεχνάτε!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.038cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 84,5mm x 90,3mm

Σχέση συμπίεσης: 9,0:1

Κορμός και κυλινδροκεφαλή από Golf R32

Στρόφαλος από Golf VR6

JE πιστόνια

FCP X-beam μπιέλες

ACL μέταλλα στροφάλου και μπιελών

ARP L19 βίδες μπιελών και κεφαλής

Custom πλάκα στροφάλου

Ρεκτιφιέ OTEM ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Ferrea valvetrain (βαλβίδες, ελατήρια, retainers, οδηγοί βαλβίδων)

Cat Cams εκκεντροφόροι

Cat Cams ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

Harris Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

Harris Exhaust πολλαπλή εισαγωγής

Harris Exhaust σωλήνας εξαγωγής 100mm

Corvette Z06 πεταλούδα γκαζιού 102mm

Garrett GTX4202R turbo

GFB EX44 external wastegate x2

TiAL σκάστρα 50mm

Aeroflow κουβέρτα turbo

Enegie Racing Parts intercooler

F.I.C. μπεκ καυσίμου 2.000cc/min

CTS μπεκιέρα

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

Fuelab αντλία καυσίμου

Jaz δοχείο καυσίμου 20lt

Maxx ECU Race ECU

Custom αλουμινένιο ψυγείο νερού

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων

Audi S3 8P τετρακίνηση

Dodson Motorsport δισκάκια Sportsman's Plus

Αξοτεχνική ενισχυμένα ημιαξόνια

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Sachs Performance coilover kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Sparco roll-cage

Cobra Monaco Pro κάθισμα

Sparco ζώνες τεσσάρων σημείων

Turn One τιμόνι

CompBrake πεταλιέρα

Simpson Racing αλεξίπτωτο

Custom ταμπλό

Custom plexiglass τζάμια

Carbon επενδύσεις θυρών

Custom πολυεστερικά φτερά εμπρός και πίσω

Custom αεροτομή

Custom εμπρός προφυλακτήρας

ΦΡΕΝΑ

VW Golf IV GTI 288mm αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός

Mercedes C-Class πίσω αεριζόμενοι δίσκοι

Ferodo DS2500 τακάκια

Custom σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing 8Jx15in ζάντες

Hoosier 26x9x15in ελαστικά

 

Tuned by

DTM Daflos Tuning Motorsport

Κωνσταντινουπόλεως

Μάνδρα Ειδυλλίας, 19 600

Τηλ.: 213 03 58 763

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Nissan ProPILOT Assist: Η Τεχνολογία νικά το στρες

Nissan ProPILOT Assist: Η Τεχνολογία νικά το στρες

Το ProPILOT Assist της Nissan, βοηθά στη μείωση του στρες του οδηγού, στα μεγάλα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο.