Audi S1 2.0TFSI Quattro 400Ps

Audi S1 2.0TFSI Quattro 400Ps

Car Spotting

Σε μία από τις βραδινές βόλτες που έκανα προς τις στροφές της Βουλιαγμένης και πιο συγκεκριμένα στο φανάρι στην ευθεία που κάποτε υπήρχε το περίπτερο με «την κουτάλα», σταματάει δίπλα μου στο φανάρι ένα λευκό Audi S1. Στην αρχή δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία και το μάτι μου έμεινε μόνο στον επιθετικό μπροστά προφυλακτήρα, με τη μαύρη μάσκα που βλέπεις συχνά σε αρκετά Audi Α1 που έχουν bodykit look S1. Μόλις όμως σταμάτησε ακριβώς δίπλα μου, με αποτέλεσμα να δω τις 18άρες ζάντες παρέα με τις φρενάρες, κατάλαβα ότι αυτό τελικά είναι όντως Audi S1 και όχι απλό Α1 με look. Δεν ξέρω αν ισχύει για όλους αυτό στο επάγγελμά τους, αλλά προσωπικά είμαι από τους ανθρώπους που κρατάνε «αρχείο» και κάνουνε τις ανάλογες συγκρίσεις και από τότε που ξεκίνησα να γράφω για το περιοδικό, το να δοκιμάζω διάφορα αυτοκίνητα έχει ικανοποιήσει αρκετές φορές αυτό το «φετίχ» μου. Ιδιαίτερα από τα μοντέλα του γνωστού Γερμανικού Group έχω δει και δοκιμάσει πολλά, Audi S1 όμως ποτέ! Ανάβει πράσινο το φανάρι, το μικρό Audi πετάγεται γρήγορα μπροστά και παρατηρώ τις  τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης να μοιάζουν εργοστασιακές, αλλά ο ήχος σε έβαζε αμέσως σε υποψίες…που ήταν κρυμμένο αυτό τόσο καιρό; Μας έφτιαξε τη μέρα ο κύριος, ταυτόχρονα όμως ξύπνησαν μέσα μου τα ψυχαναγκαστικά μου…

Πού θα πάει, θα το πετύχω κάπου     

Πράγματι, το πέτυχα! Το είδα ένα μεσημέρι τυχαία να περιμένει τον Marcel να το αναλάβει στο μαγαζί του Γιώργου Σίνου, παρέα με μερικά άλλα αυτοκίνητα φίλων που είχαμε κανονίσει να πάμε βόλτα. Όταν έγινε το «blend» στην παρέα και στην κουβέντα, τσίμπησα τον ιδιοκτήτη και του είπα τον πόνο μου και αμέσως δέχθηκε, ενώ μου μιλούσε για το setup του S3 Junior.

 

S3 Junior;

Μόνο στο μάτι junior, στις διαστάσεις δηλαδή, γιατί στα κιλά δεν απέχουν και πολύ. Το S1 Sportback ζυγίζει 1.415kg, ένα S3 8P ζυγίζει 1.455kg και ένα S3 8V ζυγίζει 1.395kg, οπότε οι διαφορές σε βάρος δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Αυτό είναι και το κόστος της Haldex τετρακίνησης που διαθέτει συν το κόστος στους χώρους, αφού ουσιαστικά δεν έχει πίσω θέσεις. Το χάζευα στη φωτογράφιση και πραγματικά απορούσα γιατί έβγαλαν και Sportback έκδοση με πίσω πόρτες. Κατά τα άλλα, το εσωτερικό έχει αρκετές λεπτομέρειες που «χτυπάνε» στο μάτι, αφού δεν ανήκει στη γενιά του 8P, αλλά σε αυτή του 8V, με τους νέους αεραγωγούς και την όχι τόσο σικάτη οθόνη του ξεπερασμένου πλέον συστήματος infotainment, ενώ το τιμόνι προέρχεται από το Audi TTS.

Τελικά τι φοράει;

Όπως έγραψα και πιο πάνω, το πέτυχα σε μία συνάντηση που είχε κανονίσει ο Γιώργος Σίνος στο μαγαζί του στην Αργυρούπολη. Στη συνάντηση αυτή, ο καλεσμένος ήταν ο Marcel - Γερμανός προγραμματιστής της MTR performance- που θα αναλάμβανε τον προγραμματισμό των αυτοκινήτων που θα ήταν εκεί, άρα και του S1. Το S1 φοράει τον 2.0TFSI EA888 Gen3 και αποδίδει σε εργοστασιακή μορφή 231Ps με τη βοήθεια της IS20 τουρμπίνας. Το S1 που έχουμε, όμως, φοράει IS38 από S3 8V μαζί με τα μεγαλύτερα inlet και outlet pipes από τη Forge Motorsport, φοράει φίλτρο της Κ&N μέσα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι και aftermarket intercooler από την Pro Alloy. Από τη πρώτη μας συνάντηση κατάλαβα ότι ο ιδιοκτήτης δεν το λυπάται, οπότε ήταν λογικό να έχει βελτιώσεις και στη μετάδοση, ο εργοστασιακός δίσκος μαζί με το πλατό και το βολάν αντικαταστάθηκαν με το Stage 3 kit της Spec. Για την εξάτμιση τώρα (που ήταν αυτό που μου κέντρισε περισσότερο απ’ όλα το ενδιαφέρον), έχει αντικατασταθεί το downpipe με ένα custom 76άρι με Euro-6 καταλύτη, ενώ στη συνέχεια έχουν αφαιρεθεί όλα τα καζανάκια εκτός από το τελικό! Γι’ αυτό και έκανε σαν διάολος όταν πάταγε μπροστά μου! Φορτωμένο τελικά το S1 και με ουσιώδη και σωστά πράγματα που του δίνουν έξτρα δύναμη χωρίς προβλήματα.

Μετρήσεις;

Κάτι που περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία, αφού θα ήταν η πρώτη φορά που θα είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και να δω τι μπορεί να κάνει πραγματικά στο δρόμο. Δεδομένης όμως της πολύ δύσκολης κατάστασης που βιώνουμε πρόσφατα στη χώρα μας (όπως φυσικά και σε όλο τον υπόλοιπο πλανήτη) με την πανδημία του covid-19 και λόγω μερικών αναποδιών που μας έτυχαν, δυστυχώς δεν καταφέραμε να βρεθούμε για τις μετρήσεις πριν το deadline της εκτύπωσης. Βλέπετε, προτιμήσαμε να ακολουθήσουμε τις οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης της συγκεκριμένης κατάστασης αφού πάνω απ’ όλα βάζουμε την ασφάλεια και της δικής μας και τη δική σας. Δυστυχώς δεν υπάρχει ούτε dyno μιας και το αυτοκίνητο προγραμματίστηκε μερικές μέρες πριν την εξάπλωση του ιού και, όπως είπαμε, δεν υπήρχε χρόνος να προλάβουμε να ολοκληρώσουμε τη δοκιμή μας. Με τη μεγάλη τουρμπίνα της IHI, η MTR υποστηρίζει πάντως ότι με τη χρήση βενζίνης 100RON η απόδοση αγγίζει τα 400Ps.

Δεν τη γλυτώνει         

Αυτό είναι το μόνο σίγουρο, μόλις με το καλό ξεπεράσουμε την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, θα κυνηγήσω να κάνω τις μετρήσεις με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Είναι πολλές οι απορίες που έχω και για να τις λύσω θα πρέπει να βρεθώ στη θέση του οδηγού και να πατήσω τέρμα γκάζι. Εκτός από τα νούμερα στην επιτάχυνση από στάση και ρεπρίζ, προσωπικά με ενδιαφέρει και η συμπεριφορά του στο στροφιλίκι, γιατί έχει προσθήκες στους τροχούς, μπροστά φοράει το MTR Ceramic Kit με τεράστιους κεραμικούς δίσκους διάστασης 365mm και 8πίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω τα OEM φρένα από Audi RS4 B5. Τέτοια setup στο εξωτερικό παίζουν στα μεσαία 10άρια  για το 100-200km/h, με το συγκεκριμένο δυστυχώς μείναμε με την απορία, για την ώρα… Ας ξεπεράσουμε με το καλό τη συγκεκριμένη κατάσταση και θα ξανασυναντηθούμε…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

IS38 turbo

Forge Motorsport inlet pipe

Forge Motorsport outlet pipe

K&N φίλτρο πάνελ

Pro Alloy intercooler

MTR ECU remapping

Custom downpipe 76mm

Custom σύστημα εξαγωγής 76mm

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Spec Clutch Stage 3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

 

ΦΡΕΝΑ

MTR Ceramic kit εμπρός με δίσκους 365mm

Audi RS4 B5 πίσω με δίσκους 330mm

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακοί 7,5Jx18in

Ελαστικά 215/40

 

Αρθρογράφος

 

KIA Stonic 1.0 T-GDI 120PS & 1.6CRDi 110PS

KIA Stonic 1.0 T-GDI 120PS & 1.6CRDi 110PS

Και μικρό και μεγάλο, και ψηλό και χαμηλό, και σπορ και άνετο, και φτηνό και ποιοτικό, αυτό το αυτοκίνητο τα συνδυάζει όλα.